
Meer over cholesterol
20 februari 12
Een combinatie van visolie, rode gist rijst en veranderingen van levenstijl kan net zo’n grote verlaging van cholesterol teweeg brengen als statines, volgens een recente studie door onderzoekers van de University van Pensylvania Health System en gepubliceerd in Mayo Clinic Proceedings.
“Deze resultaten zijn intrigerend en laten zien dat er een alternatieve of natuurgeneeskundige benadering kan zijn voor dit probleem”, zegt onderzoeker David Becker.
De onderzoekers hebben 74 mensen met een te hoog cholesterol een dagelijks dosering gegeven van, óf 40 mg simvastin (ook bekend als Zocor), óf een combinatie van visolie, rode gist rijst en een aantal veranderingen in hun levenstijl.
Na 12 weken was er bij beide groepen een significante daling van LDL cholesterol (het slechte type). Er was geen verschil tussen beide groepen wat betekent dat de combinatie van visolie, rode gist rijst en levenstijl veranderingen net zo effectief waren als de statines. Wel waren bij de groep met visolie en rode gist rijst de triglyceride niveaus gedaald met 29% terwijl dat niet het geval was bij de statine groep.
Bron:
www.naturalnews.com