
Nog een reden waarom vitamine D één van onze meest aanbevolen supplementen is!
29 september 10
Allerlei soorten onderzoeken zijn de laatste jaren uitgegeven over de waarde van het nemen van extra vitamine D (vraag naar onze gratis brochure).
Ik kwam laatst een onderzoek tegen van de Tufts Universiteit in Boston. Er werden 1000 mensen boven de 65 getest waarvan 35% een donkere huidskleur had en de rest blank was . (Mensen met een donkere huid kunnen minder goed vitamine D vormen en hebben zodoende een grotere kans op een tekort). Er werd gevonden dat 18% een tekort en 65% een niet-optimaal vitamine D niveau had. Een hoog vitamine D niveau beïnvloedde op een positieve manier de snelheid waarmee informatie geabsorbeerd kon worden en dit zorgde ervoor dat de testpersonen hun taken beter konden uitvoeren.